٢٠٠٧/٠٥/٠٦

أصدقائى ... بحبكم فعلا



أول مره حكتب عن حد من صحابى فى البلوج ... وما اعتقدش انها حتكون اخر مره لأن ليا أصحاب فعلا يستحقوا أرفع قدامهم القبعه
وأحترمهم وأحترم عقولهم جدا وأحترم وأوفى لذكرياتى معاهم .. ممممممم يمكن فيه حد من أصحابى زعلان منى وانا مش حاسه فبقولهم انى أكيد مقصدش ازعلهم وده شئ هما المفروض يكونوا واثقين منه تماماً .. ولكن اللى زعلانه وعارفه وحاسه بيها هى سميه صديقتى مممممممم مع ان الزعل مش منى ولكنها زعلانه منى بردوا عادى انا بعمل كدا كتير بأجى على اللى منى وأقرب الناس ليا لأنى واثقه انهم حيتحملونى وحيقدروا حالتى .. وعرفت أصحابى اللى بجد فىا لفتره اللى فاتت وهما جنبى فى أسوا حالاتى النفسيه... بجد انا احترت ازاى أعمل شئ يسعدها بس افتكرت الخاطره دى كانت عاجباها وكانت عاوزه تكتبهالى لما كنت انا زعلانه منها فانا بهديها لها وبتمنى انها تقراها ومعروف انها مش بترد فى البلوج فمش حستنى رد .. وبدعى ربنا يفك كربها ويريحها فى حياتها ويسعدها ومايبعدش البسمه عن شفايفها أبدا أبدا .. واى حد تانى زعلان منى انا بهديهم الخاطره دى .. ل أحلام الفرحاتى

نخلينا فى الخاطره بقى


يا رفيق الدرب فكر قبل أن تنوى الرحيل

مابقلبينا صديقى ليس بالشئ القليل

قد أتينا من دروب الخوف للحب الجميل

هل ترانا قد جُننا أو طلبنا المستحيل !!؟

أم نسينا كيف نحمى الحلم من برد الشتاء

ونحتنا من جبال الثلج بيتاً فى العراء

يا رفيق الدرب فكر قبل ان تنوى الرحيل

قبل أن تنوى العداء

حُبنا أعطانا حُنواُ يا صديقى لا جفاء

ما بالنا نرديه ظلماُ فى جحور الكبرياء

ما ادعينا الحب يوماُ ..

أم ترى ..

كان إدعاء ..!!؟

هناك ٩ تعليقات:

غير معرف يقول...

إزيك يا قمرايه
انا مش زعلانه منك ولا أقدر أزعل منك يا قمر بوكيه ورد لأحلى قلب مش مصدقه ان سميه زعلانه منك ده انا حبيتها من كلامك عنها وما شوفتهاش مين حسدكم بس ربنا يهدى النفوس

NaryTom يقول...

Realy ana msh za3lana menk
l2nk anty al 7ala w ana al 3'ta f aslan aslan ana 3omry 3omry 3omry (isa)m7az3l mnk ya basha

w belnesba l somaya ana 3arfa anha bt7ebk akeed bs momkn de tkon 2arset wedn msh aktar w isa tkono safya labn...


NaryTom

صــ خ ـــب شـــيماء يقول...

إيمان
منوره انا تمام الحمد لله ..
ربنا يخليكى يا قمر
يا بنتى زى ماقولت هو مش زعل بينى وبينها ولاحاجه ربنا مايجيب زعل هى زى ماتقولى كدا مممممممممم حاله عابره وانا قولت أستغلها واقولها انى بحبها واقول لكل اصحابى كدا كمان وانهم مش يزعلوا منى مهما حصل وبس بقى :)

_______________________
ناريمان
غطا حلتى .. ربنا ما يعرى حلتنا ابدااااا ونفضل حله بغطا
وتعلمينى ازاى اطبخ فى الحله دى ونبددددددددع هههههههه
" نكته على التليفون ها "

A7MED يقول...

اكيد مينفعش تزعلى من سميه ولا هى طبعا تقدر تزعل منك وربنا انشاء الله يصلح بينكم على خير وربنا يخليكى ويخلى اصحابك ويخلييكم كلكم لبعض ويخليكى ليا انا كمان
كنت هنسى اقلك خاطرة حلوة اوى
ومنتظرين باقى الخواطر بقا اللى احنا محرومين منها من زماااااااااااااااان فهمانى طبعا هاااا

NaryTom يقول...

mashy mashy ya nokta ...
w mt7'afeeesh 7nbdeee3 sawa sawa ;)
w rabena yostor w ma7adesh ygralo 7aga....


NaryTom

صــ خ ـــب شـــيماء يقول...

A7MEDOO
اهلا ومرحبا بيك فى الردود .. ممممممم اه انا والبنيه ماينفعش نزعل يعنى من بعض وربنا مايجيب زعل بينى وبين اى حد فى حياتى ممممممممم هى الدني ايه غير اصدقاء يعنى وبعدين اصلا اساسا مش انا اللى كاتبه الخاطره دى الشاعره / احلام الفرحاتى مممممممممممم شكلك محتاج تعمل نظاره يا أبو حميد
:) مانتحرمشى من ردودك
صباح الخييييييييييير
:b

صــ خ ـــب شـــيماء يقول...

حلتى حبيبتشى اللى حتبدع معايا فى حلتنا اللى بالغطا
ايه رأيك فى تبديع امبارح فى الفراخ بالب ... ههههههههه انتىف اهمه بقى مش عاوزين نقرف حد بصى لما اتعلم كل المأكولات وكدا نعمل وليمه فى البلوج بس قبل ما حد يأكل لازم يمضى عاى انه المسئول عن كل المضاعفات اللى حتحصلوا
احنا لسه صغيرين يا حلتى ومش أد الحكومه وإلا نعمل زى رايه وسكينه و نناسب الحكومه اوك دورى على عبعال " عبد العال "

A7MED يقول...

لا انا نظرى حديد متخافيش واخدت بالى انها مش ليكى بس كنت بقلك اختيارك حلو
وعلى فكرة بقا يجماعه مشمشه اكلها جميل جدا بس هى مش بتحب تقول لحد
هههههههههههههههههههههههههه
اها يبطنىىىىىىىىىىى

صــ خ ـــب شـــيماء يقول...

شكرا استاذ احمد على التعليق